Interpersonel sprogbrug i danskfagets litteraturundervisning

Kristine Kabel, Marie Dahl Rasmussen

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

    Abstract

    Præsentationen diskuterer fund fra to studier, der begge bestemmer elevers interpersonelle sprogbrug som en central del af det fagspecifikke i litteraturundervisning i danskfaget (MackenHorarik & Morgan, 2011). Begge studier adresserer et underbelyst område i en national sammenhæng, hvor der kun er få studier af elevers betydningsskabende praksisser i grundskolens danskfag. Samtidig skal begge studier ses på baggrund af en forståelse af L1-faget som et fag, hvor elevers forskellige perspektiver tildeles plads i undervisningen (Krogh & Penne, 2015).
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdatonov. 2017
    StatusUdgivet - nov. 2017
    BegivenhedNNMF 6: Grænsegængere - SDU, Odense, Danmark
    Varighed: 30 nov. 20171 dec. 2017
    https://www.sdu.dk/da/nnmf6

    Konference

    KonferenceNNMF 6: Grænsegængere
    LokationSDU
    LandDanmark
    ByOdense
    Periode30/11/1701/12/17
    Internetadresse

    Emneord

    • danskundervisning

    Citationsformater