Interpersonel stillingtagen i samtalerne: Symposium. Litteratursamtaler i læreruddannelsen

Kristine Kabel

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

    Abstract

    I paper-præsentationen undersøger jeg med afsæt i forskning i evaluerende sprogbrug og interpersonel stillingtagen (fx Thompson & Alba-Juez, 2014), hvordan de studerende i de fire samtaler sprogligt positionerer sig selv og derigennem de andre i samtalen. Hvilke betydningsskabende ressourcer vælger de? Hvordan åbner og lukker de sprogligt for et dialogisk rum om de litterære tekster, og hvordan bringer de egne værdisæt ind som en del af deres positionering i samtalerne?
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato10 maj 2017
    StatusUdgivet - 10 maj 2017
    BegivenhedSkriv! Les!: Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy - NTNU, Trondheim, Norge
    Varighed: 9 maj 201711 maj 2017
    Konferencens nummer: 4

    Konference

    KonferenceSkriv! Les!
    Nummer4
    LokationNTNU
    Land/OmrådeNorge
    ByTrondheim
    Periode09/05/1711/05/17

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Skriv! Les!

      Kristine Kabel (Oplægsholder)

      maj 2017

      Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

    Citationsformater