Aktiviteter pr. år
Abstract
I paper-præsentationen undersøger jeg med afsæt i forskning i evaluerende sprogbrug og interpersonel stillingtagen (fx Thompson & Alba-Juez, 2014), hvordan de studerende i de fire samtaler sprogligt positionerer sig selv og derigennem de andre i samtalen. Hvilke betydningsskabende ressourcer vælger de? Hvordan åbner og lukker de sprogligt for et dialogisk rum om de litterære tekster, og hvordan bringer de egne værdisæt ind som en del af deres positionering i samtalerne?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 10 maj 2017 |
Status | Udgivet - 10 maj 2017 |
Begivenhed | Skriv! Les!: Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy - NTNU, Trondheim, Norge Varighed: 9 maj 2017 → 11 maj 2017 Konferencens nummer: 4 |
Konference
Konference | Skriv! Les! |
---|---|
Nummer | 4 |
Lokation | NTNU |
Land/Område | Norge |
By | Trondheim |
Periode | 09/05/17 → 11/05/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Skriv! Les!
Kristine Kabel (Oplægsholder)
maj 2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference