Interventionsdesign i demonstrationsskoleprojektet IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

16 Downloads (Pure)

Abstract

Dette er første udgave af beskrivelsen af interventionsdesignet i demonstrationsskoleprojektet “It-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv”. Beskrivelsen er dels en bearbejdning af dele af projektets ansøgningstekst (formuleret i feb. 2013), dels en udvidet beskrivelse af de konkrete aktiviteter i interventionen, som er gået i gang i februar 2014.
Rapporten henvender sig til både forskere og praktikere, og den teoretiske baggrundsbeskrivelse og beskrivelsen af interventionens konkrete udformning kan læses uafhængigt af hinanden, hvis man ønsker at fokusere på bare en af delene. Den teoretiske baggrund bidrager med at klargøre de fokusområder, interventionen retter sig mod, og med at illustrere hvilke vidensmæssige bidrag vi mener projektet som helhed kan bidrage med gennem forskningsindsatsen. Beskrivelsen af interventionens konkrete udformning bidrager med at tydeliggøre hvordan der arbejdes på skolerne med udviklingsprojektet omkring afprøvning og implementering af praksisnær kompetenceudvikling for lærere i forhold til innovativ undervisning med it.
OriginalsprogDansk
Antal sider32
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • innovativ undervisning

Citationsformater