Projekter pr. år
Abstract
Gruppearbejde er en blandt flere velkendte arbejdsformer i ungdoms- og videregående uddannelser, og i introduktionen præsenteres didaktiske spørgsmål om hvordan hvad, hvem og af hvem samt hvorfor undervisning kan tilrettelægges med anvendelse af denne arbejdsform. Der er flere mulige svar på sådanne hv-spørgsmål, og disse får betydning for de lærerroller og deltagererkendelser, som tilstræbes gennem gruppearbejdet. Dette konkretiseres i kapitlet ud fra eksempler hente fra videregående uddannelser og ungdomsuddannelse med henblik på at tydeliggøre nogle af de didaktiske valg og refleksioner, som undervisere kan gøre sig. Disse eksempler viser hen til antologiens formål om at kvalificere den kommende, nye eller erfarne underviser til at træffe didaktiske valg. Kapitlet afsluttes med en præsentation af de perspektiver, som de enkelte kapitler i antologien præsenterer.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser – begrundelser og perspektiver |
| Redaktører | Henriette Duch |
| Antal sider | 9 |
| Forlag | Frydenlund |
| Publikationsdato | 2023 |
| Udgave | 1 |
| Sider | 9-17 |
| ISBN (Trykt) | 9788772166827 |
| Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser – begrundelser og perspektiver
Duch, H. (Projektleder), Wiskerchen, M. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Jepsen, C. B. (Projektleder), Larsen, V. (Projektdeltager), Skov, T. K. (Projektdeltager) & Andreasen, K. (Projektdeltager)
03/01/22 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning