Abstract
Gennem en kultur-historisk teoretisk ramme sammenlignes inkluderende undervisning i Danmark og USA. Et kultur-historisk komparativt perspektiv anlægges på udviklingen af inkluderende undervisning i Danmark henholdsvis USA, og det diskuteres, hvorvidt de komparative analyser kan bidrage til udviklingen af inkluderende undervisning i de to lande.
Bidragets oversatte titel | Er der noget galt i Danmark eller i USA. Komparativt perspektiv på inkluderende undervisning i to lande |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 11 okt. 2013 |
Antal sider | 10 |
Status | Udgivet - 11 okt. 2013 |
Begivenhed | Minnesota Symposium in Applied Disability Studies - Ferguson Hall, University of Minnesota, Minneapolis, USA Varighed: 11 okt. 2013 → 12 okt. 2013 |
Konference
Konference | Minnesota Symposium in Applied Disability Studies |
---|---|
Lokation | Ferguson Hall, University of Minnesota |
Land/Område | USA |
By | Minneapolis |
Periode | 11/10/13 → 12/10/13 |
Emneord
- specialundervisning
- inklusion
- inklusion