Aktiviteter pr. år
Abstract
Projektet ’It-rygsæk til tiden’ løb fra 2013-2015 og er gennemført af Professionshøjskolen UCC for Undervisningsministeriet. Undersøgelsen indbefatter screeninger af 2.459 skoleelever i 9. og 10. klasse i fire kommuner og tildeling af it til 289 støtteberettigede elever.
Projektet afdækker elever, lærere og vejlederes perspektiver på tidlig tildeling af læse- og skrivehjælpemidler og hvilke faktorer elever og lærere oplever som væsentlige for vellykket implementering af den tidligere tildeling af it og smidige uddannelsesovergange mellem grundskole og ungdomsuddannelse.
Projektet afdækker elever, lærere og vejlederes perspektiver på tidlig tildeling af læse- og skrivehjælpemidler og hvilke faktorer elever og lærere oplever som væsentlige for vellykket implementering af den tidligere tildeling af it og smidige uddannelsesovergange mellem grundskole og ungdomsuddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | UVM |
---|---|
Forlag | Styrelsen for Undervisning og Kvalitet |
Antal sider | 91 |
Status | Udgivet - 26 apr. 2016 |
Emneord
- læsning
- it-hjælpemidler
- motivation
- ordblindhed
- overgangsproblematik
- vejledning
Aktiviteter
- 2 Andet
-
Oplæg: Testet ordblind – og hvad så?
Gandil, T. (Deltager) & Olsen, M. H. (Deltager)
23 jan. 2017Aktivitet: Rådgivning - typer › Andet
Fil -