(IT)-støttet børnestavning: studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

8 Downloads (Pure)

Abstract

Subject: Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse
OriginalsprogDansk
Udgivelsessted[Kbh.]
ForlagKøbenhavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet
Antal sider243
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • danskundervisning
  • børnestavning
  • læseudvikling
  • skriftsprogstilegnelse
  • staveudvikling
  • stavning
  • undervisning
  • evidens
  • evidensbaseret praksis
  • innovativ undervisning
  • it-støttet børnestavning
  • oplæsningsstøtte
  • talesyntese
  • kvantitativ metode
  • effektstudie
  • langtidsundersøgelse

Citationsformater