Abstract
Kollektive æstetiske processer kan bidrage med at give børn sanselig-æstetiske erfaringer, der sikrer en åbenhed og nysgerrighed for omverdenen. Mellemmenneskelige interaktioner indeholder basale erfaringer på det nære niveau og forudsætninger for at forstå sociale processer på et mere komplekst samfundsniveau. Men, hvad kendetegner den gode ramme, som kan åbne og motivere til at frigøre et skabende potentiale og skabe nye indsigter hos såvel den enkelte som gruppen i fællesskab? Mit umiddelbare svar er opmærsomhed og begrænsninger. I artiklen bliver det eksemplificeret, hvordan underviseren med afsæt i en fast ramme kan skabe betingelser for en mangfoldighed af æstetiske udtryk.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 13. årgang |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 42-46 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - okt. 2011 |