Projekter pr. år
Abstract
I artiklen undersøger vi hvilke positioner, der bliver mulige og umulige at indtage for henholdsvis studerende, undervisere og praktiklærere, når der arbejdes med at skabe funktionelle sammenhænge mellem teoretisk viden og erfaringsbaseret praksisviden i en laboratorieinspireret læreruddannelsesdidaktik. I forlængelse heraf diskuterer vi, hvilken betydning uddannelsens præstationskultur har for ideen om at gennemføre en uddannelsestænkning, hvor de studerende arbejder undersøgende med skolens praksis og forventes at deltage som selvstændige og ansvarlige individer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 2022 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 20-28 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- professionsdidaktik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Følgeforskning af didaktiske udviklingslaboratorier i læreruddannelsen
Kaas, L. A. (Projektdeltager), Canger, T. (Projektleder) & Sørensen, D. (Projektdeltager)
01/08/20 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning