Jeg ka' jo mærke, at de voksne ikke ka' li' mig

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Abstract

Denne artikel udarbejdet med henblik på omdeling på Børn- og Ungetopmøde i Aalborg 2017, argumenterer for, at relationskompetencer hos de voksne fagpersoner i skolen bør have samme status, når der planlægges kompetenceudvikling som eks. opkvalificering af linjefag og uddannelse af faglige vejledere. De voksnes relationskompetencer og de relationer som etableres mellem lærere/pædagoger og deres elever har afgørende betydning for den enkelte elevs trivsel, for elevens læringsmæssige udbytte og for det generelle lærings- og
inklusionsmiljø i klassen.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2017
Antal sider2
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedKL's Børn & Unge Topmøde 2017: Dannelse og uddannelse i det 21. århundrede - AKKC, Aalborg, Danmark
Varighed: 2 feb. 20173 feb. 2017

Konference

KonferenceKL's Børn & Unge Topmøde 2017
LokationAKKC
LandDanmark
ByAalborg
Periode02/02/1703/02/17

Emneord

  • Børn og unge

Citationsformater