Jeg kender ikke noget smukkere end en rapsmark: - en fortælling om en evalueringspraksis

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Dette er en fortælling1. Dette er en fortælling om fortælling. Dette er en fortælling om fortælling skrevet i jegform. Jeg vil fortælle fortællingen, og undervejs vil jeg fortælle om den autoetnografi- ske fortælling og den narrative fortælling. Med Bruner (2004) vil jeg sige, at vi fortæller for at kunne være. Fortællingen gør os til dem, vi er. Fortællingen strukturerer vores tænkning, vores meningsskabelse og vores relationer. På en måde er vi altid undervejs; fortællingen er aldrig fuldbragt. Den kan altid bringes et andet sted hen og har, i et eller andet omfang, brug for ører, øjne og bevidstheder udenfor for os selv for at have konstruerende og rekonstruerende effekt. Lige præcis dette møde, mellem fortæller og modtager, er omdrejningspunktet for min artikel.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan
Vol/bind40. årgang
Udgave nummer118
Sider (fra-til)102-115
Antal sider14
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 1 dec. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bevidsthed
  • fortælling
  • meningsskabelse
  • relationer
  • tænkning

Citationsformater