Aktiviteter pr. år
Abstract
Oplægget tager udgangspunkt i et 2-årigt internt finansieret forskningsprojekt, der har undersøgt, EUD-lærernes didaktiske refleksioner, når de arbejder med feedback i online undervisningsforløb, samt hvordan eleverne oplever feedbacken ift. deres læring og trivsel.
Et af projektets fund har været et ønske om og behov for mere dialogisk orienteret feedback, hvor både lærer og elever får mulighed for aktiv deltagelse og gensvar.
Oplægget vil derfor pege på LMS’en som læremiddel og dens betydning ift. at mediere en mere dialogisk online feedback, herunder hvilke opmærksomhedspunkter læreren kan have i sin didaktisering af LMS’en.
Et af projektets fund har været et ønske om og behov for mere dialogisk orienteret feedback, hvor både lærer og elever får mulighed for aktiv deltagelse og gensvar.
Oplægget vil derfor pege på LMS’en som læremiddel og dens betydning ift. at mediere en mere dialogisk online feedback, herunder hvilke opmærksomhedspunkter læreren kan have i sin didaktisering af LMS’en.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 20 apr. 2023 |
| Status | Udgivet - 20 apr. 2023 |
| Begivenhed | NNU konference: Underviseren som læremiddelproducent - UC SYD, Kolding, Danmark Varighed: 20 apr. 2023 → 20 apr. 2023 https://nnu.dk/program-2023/ |
Konference
| Konference | NNU konference |
|---|---|
| Lokation | UC SYD |
| Land/Område | Danmark |
| By | Kolding |
| Periode | 20/04/23 → 20/04/23 |
| Andet | Perspektiver på læremiddelproduktion, didaktisk og<br/>digital handleevne |
| Internetadresse |
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
”Jeg vil ha’ den dialog” - Om lærerens didaktisering af LMS’en til at mediere online, dialogiske feedbackprocesser
Juhl-Nielsen, C. (Oplægsholder)
20 apr. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg