’Jeg ville hellere have været i den anden båd’- Narrativer om at have været henvist til specialpædagogisk bistand og forståelsen af denne oplevelses betydning for læring, identitet og livsduelighed: En 'fortælling' om specialpædagogikkens betydning for, hvordan tilværelsen kan opleves

Christian Quvang

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskning

Abstract

En analyse af 33 narrativer, inklusive forfatterens eget, i jagten på at forstå sammenhænge mellem det, der er sket i skolen, når man har haft vanskeligheder af forskellig karakter, og det der hænder en senere i livet. I den forbindelse stilles endvidere fokus på professionsperspektivet og spørgsmålet om, hvorfor 'man' som lærer, psykolog etc gør, det man gør.
OriginalsprogDansk
Antal sider320
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • specialpædagogik
  • identifikation af udsathed
  • identitetsudvikling
  • læring gennem deltagelse

Citationsformater