TY - BOOK
T1 - ’Jeg ville hellere have været i den anden båd’- Narrativer om at have været henvist til specialpædagogisk bistand og forståelsen af denne oplevelses betydning for læring, identitet og livsduelighed
T2 - En 'fortælling' om specialpædagogikkens betydning for, hvordan tilværelsen kan opleves
AU - Quvang, Christian
N1 - ISBN 978-87-92646-02-6
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - En analyse af 33 narrativer, inklusive forfatterens eget, i jagten på at forstå sammenhænge mellem det, der er sket i skolen, når man har haft vanskeligheder af forskellig karakter, og det der hænder en senere i livet. I den forbindelse stilles endvidere fokus på professionsperspektivet og spørgsmålet om, hvorfor 'man' som lærer, psykolog etc gør, det man gør.
AB - En analyse af 33 narrativer, inklusive forfatterens eget, i jagten på at forstå sammenhænge mellem det, der er sket i skolen, når man har haft vanskeligheder af forskellig karakter, og det der hænder en senere i livet. I den forbindelse stilles endvidere fokus på professionsperspektivet og spørgsmålet om, hvorfor 'man' som lærer, psykolog etc gør, det man gør.
KW - specialpædagogik
KW - identifikation af udsathed
KW - identitetsudvikling
KW - læring gennem deltagelse
M3 - Ph.d. afhandling
BT - ’Jeg ville hellere have været i den anden båd’- Narrativer om at have været henvist til specialpædagogisk bistand og forståelsen af denne oplevelses betydning for læring, identitet og livsduelighed
ER -