Køn, adfærd og social trivsel: -et kvalitativt studie af læringsmiljøets betydning for adfærd og social trivsel hos piger og drenge i to skoleklasser i Brønderslev Kommune

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Abstract

I efteråret 2013 og foråret 2016 blev der gennemført to kortlægningsundersøgelser i Brønderslev kommunes folkeskoler som led i kommunes projekt Udvikling i Fællesskaber. Kortlægningsresultaterne viste, at der er stor spredning mellem skoler, klasser og køn, når det gælder adfærd og social trivsel, ligesom de viste, at der er stor forskel på, hvordan udviklingen forløb fra t1 til t2 i de enkelte skoleklasser på disse parametre. Resultaterne tyder derfor på, at læringsmiljøet og pædagogiske indsatser har stor betydning for adfærd og social trivsel for eleverne. Dette kvalitative studier sætter nærmere fokus på, hvilke faktorer i læringsmiljøet, der ser ud til at have stor betydning.
OriginalsprogDansk
TitelResultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016
RedaktørerOle Hansen, Line Skov Hansen
Antal sider20
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato1 mar. 2017
Sider33-52
ISBN (Trykt)978-87-7112-633-4
StatusUdgivet - 1 mar. 2017
NavnFULM - Forskningsinformeret Udviling af Læringsmiljøer

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater

Frederiksen, P. (2017). Køn, adfærd og social trivsel: -et kvalitativt studie af læringsmiljøets betydning for adfærd og social trivsel hos piger og drenge i to skoleklasser i Brønderslev Kommune. I O. Hansen, & L. Skov Hansen (red.), Resultater fra to kvalitative casestudier i Brønderslev Kommune 2016 (s. 33-52). Aalborg Universitetsforlag. FULM - Forskningsinformeret Udviling af Læringsmiljøer http://aauforlag.dk/Shop/laering-og-uddannelse/kvalitativ-rapport-broenderslev-kommune-2016.aspx