Projekter pr. år
Abstract
Når elever efter grundskolen skal vælge ungdomsuddannelse, er der stor risiko for, at de bliver vejledt forskelligt – afhængigt af deres køn. Det viser denne rapport udarbejdet af VIA University College og DPU, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet med støtte fra Villum Fonden.
Rapporten, der er baseret på data indsamlet blandt lærerstuderende på VIA University College, dokumenterer, at piger har næsten 10 procentpoint lavere sandsynlighed for at blive anbefalet en teknologisk studieretning sammenlignet med drenge, selv når deres faglige forudsætninger er ens.
Rapporten, der er baseret på data indsamlet blandt lærerstuderende på VIA University College, dokumenterer, at piger har næsten 10 procentpoint lavere sandsynlighed for at blive anbefalet en teknologisk studieretning sammenlignet med drenge, selv når deres faglige forudsætninger er ens.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 58 |
---|---|
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7298-952-5 |
Status | Udgivet - apr. 2024 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Kønsstereotyper og -bias i lærerstuderendes vurderinger af elever: Et eksperimentelt mixed methods studie
Glavind, J. (Projektleder), Krøger, A. (Projektdeltager), Andersen, I. G. (Projektleder) & Rasmussen, M. D. (Projektdeltager)
01/12/20 → 01/09/24
Projekter: Projekt › Forskning