Kampen om videngrundlaget eller en strid om ord?

Jørgen Thorslund, Lena Venborg Pedersen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Med et helikopterperspektiv identificeres først nogle megatrends i velfærdssamfundet. Derefter belyses hvordan vidensdiskurser for professionsuddannelser har udviklet sig med fokus på forskningstilknytning og et komplementært vidensbegreb. Dernæst følger en beskrivelse af professionshøjskolernes opgave frem mod formulering af en fælles national strategi for videnbasering. Afslutningsvis drøftes implikationer for sygeplejerskeuddannelse og kompetenceudvikling af medarbejdere i professionshøjskolerne.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Udgave nummer2
    Antal sider11
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - jun. 2010

    Emneord

    • Forskningstilknytning
    • Videngrundlag
    • professionshøjskole

    Citationsformater