Abstract
Dette projekt undersøger, om kvindeligestuderende kan transformere deres livved at tage kontrol over deres drømme ogaktivt arbejde med at realisere dem. Måleter at fremme kvinders handlekraft og samtidig mindske den diskrepans, der findesmed færre kvinder end mænd, der ser sigselv som værende entreprenørielle. Transformationen kickstartes med en individuelsamtale med en underviser, hvor undervisningsværktøjet Visionboost anvendes.Visionboostet skaber en ramme for samtalen bestående af tre trin, identifikation afdrømmene, refleksioner over de personligekompetencer, færdigheder og viden samtafdækning af handlemuligheder. Den kvalitative tilgang med semistruktureredeinterviews danner udgangspunktet fordataindsamlingen. Deltagerne er studerende eller dimittender, som på forskelligetidspunkter under deres uddannelse harfået et Visionboost. Resultaterne viser, atde studerende oplever at få skabt sammenhæng mellem deres kompetencer ogdrømme for fremtiden, inspiration til atkunne handle på drømmene og herigennem også får en øget motivation for deresuddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Transformationer - i social innovation og entreprenørskabsdidaktik |
Redaktører | Michael Breum Ramsgaard, Jesper Garsdal, Raffaele Brahe-Orlandi, Astrid Kidde Larsen Nørgaard |
Antal sider | 18 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | jan. 2024 |
Sider | 194-211 |
Kapitel | 10 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7298-977-8 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7298-976-1 |
Status | Udgivet - jan. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning