Kan man fabulere sig til teknologiforståelse?

Alice Nissen, Lone Nielsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Det er menneskets forhold til teknologien og de konsekvenser, teknologien har for mennesket og samfundet, der er i centrum for de humanistiske fag, men det er sjældent perspektiver, som man gennem datalogiske designprocesser kan kode eller programmere sig til en løsning af. Derfor kan man med god grund spørge: Hvis ikke det er datalogisk problemløsning og det scenariedidaktiske nytteperspektiv, som de humanistiske fag byder ind med, hvad er så de humanistiske fags – i dette tilfælde danskfagets – særlige bidrag til teknologiforståelsen?
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan
Vol/bind117
Udgave nummer40
Sider (fra-til)80-92
Antal sider12
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 1 sep. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • teknologiforståelse

Citationsformater