Kan man lede lærere til at blive i deres job?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Hvad motiverer lærere og gør, at de trives i skoler og på ungdomsuddannelser? Og hvordan fastholder man lærere i en tid, hvor de fleste af dem kan vælge og vrage mellem jobbene? I disse år er sådanne spørgsmål blevet højaktuelle i skoler og på visse ungdomsuddannelser. Denne artikel præsenterer en række pointer om, hvad der motiverer og frustrerer i læreres arbejdsliv, og hvad ledere kan gøre, hvis de gerne vil holde på deres medarbejdere.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse i Morgen
Vol/bind2022
Udgave nummer5
Sider (fra-til)9-15
Antal sider7
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - maj 2022

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Fastholdelse
  • Lærerfastholdelse
  • Motivation
  • Skoleledelse
  • kerneopgave
  • lærere
  • public service motivation
  • skoler
  • undervisere
  • undervisningssektor

Citationsformater