Karakterfri hverdag. Statusrapport.

Simone Weng Facondini, Karin Hedegaard Lunde, Ida Appel Vardinghus-Nielsen, Anita Grundahl Bertel, Gitte Sommer Harrits, Pia Vedel Ankersen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

    261 Downloads (Pure)

    Abstract

    Aarhus Kommune har i foråret 2018 igangsat et indsats- og udviklingsarbejde med formativ feedback og karakterfrihed i hverdagen. Indsats- og udviklingsarbejdet hedder Karakterfri hverdag. VIA University College udfører følgeforskning på Karakterfri hverdag i perioden fra 2019-2021 på tre ud af de i alt seks deltagende skoler. Derudover følger VIA University College en udvalgt kontrolskole, der arbejder intentionelt med brug af karakterer. Indsats- og udviklingsarbejdet har til hensigt at belyse forskellige indsatser mod en hverdag med mindre fokus på karakterer. Dette er projektets delrapport.
    OriginalsprogDansk
    ForlagVIA University College
    Antal sider83
    StatusUdgivet - okt. 2020

    Emneord

    • folkeskolen
    • formativ evaluering

    Citationsformater