Karakterstyrker, mindfulness og bevægelse - en vej til inkluderende læringsmiljøer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Kapitlet beskriver, hvordan man via arbejdet med karakterstyrker,
mindfulness og bevægelsesaktiviteter kan skabe inkluderende læringsmiljøer
i skolen. I kapitlet giver vi først en kort teoretisk indføring i begreberne,
hvorefter vi gennemgår en række praktiske øvelser, som er blevet
udviklet og afprøvet i praksis på institutioner og skoler i Haderslev Kommune.
Øvelser og teori relaterer vi løbende til fælles mål i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
TitelEn skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed
RedaktørerAnette Schultz, Jesper von Seelen
Antal sider17
Udgivelses stedKbh.
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato31 okt. 2017
Sider237-253
ISBN (Trykt)978-87-500-5100-8
StatusUdgivet - 31 okt. 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater

Feldt-Rasmussen, S., Rasmussen, K., & Ottesen, C. L. (2017). Karakterstyrker, mindfulness og bevægelse - en vej til inkluderende læringsmiljøer. I A. Schultz, & J. von Seelen (red.), En skole i bevægelse: læring, trivsel og sundhed (s. 237-253). Akademisk Forlag.