Abstract
Kapitlet beskriver, hvordan man via arbejdet med karakterstyrker,
mindfulness og bevægelsesaktiviteter kan skabe inkluderende læringsmiljøer
i skolen. I kapitlet giver vi først en kort teoretisk indføring i begreberne,
hvorefter vi gennemgår en række praktiske øvelser, som er blevet
udviklet og afprøvet i praksis på institutioner og skoler i Haderslev Kommune.
Øvelser og teori relaterer vi løbende til fælles mål i folkeskolen.
mindfulness og bevægelsesaktiviteter kan skabe inkluderende læringsmiljøer
i skolen. I kapitlet giver vi først en kort teoretisk indføring i begreberne,
hvorefter vi gennemgår en række praktiske øvelser, som er blevet
udviklet og afprøvet i praksis på institutioner og skoler i Haderslev Kommune.
Øvelser og teori relaterer vi løbende til fælles mål i folkeskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | En skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed |
Redaktører | Anette Schultz, Jesper von Seelen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 31 okt. 2017 |
Sider | 237-253 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-5100-8 |
Status | Udgivet - 31 okt. 2017 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- bevægelse
- inkluderende læringsfællesskaber
- karakterstyrker
- mindfulness
- yoga