Karakterstyrker, mindfulness og bevægelse i børnehave og skole

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Om KaMiBe-projektet (karakterstyrker-mindfulness-bevægelse), dets teoretiske forankring og eksempler på konkrete aktiviteter inden for mindfulness, bevægelsesaktiviteter, herunder yoga, med afsæt i arbejdet med karakterstyrkerne. Projektet har vist gode resultater i form af markante forbedringer af det sociale miljø i børnegrupperne. Derudover har børnene opnået bedre kropskontrol og koncentration, fået øget sprogbevidsthed og en ny samtalekultur, hvor såvel børn som voksne er blevet mere opmræksomme på egne og andres kvalteter og potentialer
OriginalsprogDansk
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind27
Udgave nummer104
Sider (fra-til)34-47
Antal sider14
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 1 jun. 2017

Emneord

  • børn
  • bevægelse
  • folkeskolen
  • mindfulness
  • læringsmiljø
  • børnehaver
  • karakterstyrker
  • Skoler, fag og institutioner
  • koncentration
  • kropskontrol
  • samtalekultur
  • yoga

Citationsformater