Abstract
Hvordan kan pædagoger øge deres forståelse for betydningen af kinæstetisk læreprocesser (konkret som medreflekterende omkring analyse af videooptagelser), og hvordan kan de ksærpe deres evne dels til at identificere og fortolke egne og småbørns læreprocesser gennem kroppen, og dels til at lære fra sig f.eks. i forbindelse med udformning af konkrete pædagogiske læreplaner på området og som rollemodeller i lege og udviklende aktiviteter?
Hvordan kommer kinæstetisk læreprocesser og -kompetencer til udtryk ved aktiviteter og opdragelse i social institutionspraksis. Og hvilke muligheder for læring og beskrivelse af samme findes der i daginstituioner betraget som læringslandskab?
Hvordan kan kropfænomenologi og kognitionsforskning gensidigt bidrage til belysning af kinæstetisk læring og -kompetenceudvikling og udgøre pejlemærker for fortolkning af læreprocesser i social institutionspraksis?
Hvordan kommer kinæstetisk læreprocesser og -kompetencer til udtryk ved aktiviteter og opdragelse i social institutionspraksis. Og hvilke muligheder for læring og beskrivelse af samme findes der i daginstituioner betraget som læringslandskab?
Hvordan kan kropfænomenologi og kognitionsforskning gensidigt bidrage til belysning af kinæstetisk læring og -kompetenceudvikling og udgøre pejlemærker for fortolkning af læreprocesser i social institutionspraksis?
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Århus |
---|---|
Forlag | Børn- og Ungeafdelingen, Aarhus Kommune |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 41 |
ISBN (Trykt) | 87-88357-57-0 |
Status | Udgivet - dec. 2004 |
Emneord
- læringsstile
- Motorik
- kinæstetisk læring
- læringsrum