Abstract
Hvilken forskningsbaseret viden kan identificeres om sammenhængen mellem matematiklæreres klasseledelse og elevers deltagelse i læringsfællesskabet? Reviewet stiller skarpt på hvordan lærere praktiserer klasseledelse i den almindelige matematikundervisning, og på hvilke betydninger forskellige praksisformer kan få for elever i matematikvanskeligheder. Det beskrives hvordan lærerens
adfærds-, relations- og læringsledelse bidrager til forskellige elevers muligheder for inklusion i faget matematik. Der er fundet ti studier af den almene matematikundervisning der peger på forskellige
undervisningsstrategier over for elever i læringsvanskeligheder på begynder- og mellemtrin. Studierne beskrives her, og der uddrages konklusioner på tværs af studierne.
adfærds-, relations- og læringsledelse bidrager til forskellige elevers muligheder for inklusion i faget matematik. Der er fundet ti studier af den almene matematikundervisning der peger på forskellige
undervisningsstrategier over for elever i læringsvanskeligheder på begynder- og mellemtrin. Studierne beskrives her, og der uddrages konklusioner på tværs af studierne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 2013-3 |
Tidsskrift | MONA |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 23-43 |
Antal sider | 20 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- klasseledelse