Abstract
I paperet argumenteres for, at klassesamtalen har nogle særlige kvaliteter set i en danskdidaktisk dannelsesteoretisk optik. I klassesamtalen får eleven gennem lærerens vejledende undervisning mulighed for at udtrykke sig og indtage andre positioner - fortælle, argumentere, etc. fra andre perspektiver og dermed erfare perspektivskifte (Krogh, Elf, Høegh & Rørbech, 2017).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 14 maj 2019 |
Antal sider | 2 |
Status | Udgivet - 14 maj 2019 |
Begivenhed | NOFA7, Nordic Conference on Teaching and Learning in Curriculum Subjects - Stockholm University, Stockholm, Sverige Varighed: 13 maj 2019 → 15 maj 2019 Konferencens nummer: 7 |
Konference
Konference | NOFA7, Nordic Conference on Teaching and Learning in Curriculum Subjects |
---|---|
Nummer | 7 |
Lokation | Stockholm University |
Land/Område | Sverige |
By | Stockholm |
Periode | 13/05/19 → 15/05/19 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- klassesamtalen