Klassesamtalen i et danskdidaktisk perspektiv

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

I paperet argumenteres for, at klassesamtalen har nogle særlige kvaliteter set i en danskdidaktisk dannelsesteoretisk optik. I klassesamtalen får eleven gennem lærerens vejledende undervisning mulighed for at udtrykke sig og indtage andre positioner - fortælle, argumentere, etc. fra andre perspektiver og dermed erfare perspektivskifte (Krogh, Elf, Høegh & Rørbech, 2017).
OriginalsprogDansk
Publikationsdato14 maj 2019
Antal sider2
StatusUdgivet - 14 maj 2019
BegivenhedNOFA7​, Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects - Stockholm University, Stockholm, Sverige
Varighed: 13 maj 201915 maj 2019
Konferencens nummer: 7

Konference

KonferenceNOFA7​, Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects
Nummer7
LokationStockholm University
Land/OmrådeSverige
ByStockholm
Periode13/05/1915/05/19

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • klassesamtalen

Citationsformater