Klimaundervisning og medier – et udviklingsprojekt for Enghøjskolen og Læreruddannelsen Zahle

Ditte Marie Pagaard, Katrine Andersen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract



PUBLIKATIONER
Kommende:
Projektet tog udgangspunkt i den konkrete konkurrence: ”REClimate – film for klimaet” der blev arrangeret af Foreningerne Nordens Forbund (FNF) i samarbejde med dvoted.net, et nordisk film-community for unge filmskabere, FN’s regionale informationskontor UNRIC, NUFF, nordisk ungdomsfilmfestival i Tromsø, samt de nordiske FN-forbund. Hovedsponsoren var Nordisk Ministerråd.
Projektet gik ud på at arbejde med medier i geografiundervisningen og på at lærerstuderende fik prøvet kræfter med at bruge medier i et helt konkret undervisningsforløb hvor de underviste en 9. klasse. Eleverne udarbejdede, i samarbejde med de studerende, stop-motion-film der skildrede klimakrisen. Tanken med projektet var, at en filmproduktion kan være med til at vække nogle tanker om hvordan vi skal håndtere klimakrisen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftGeografisk Orientering
Vol/bind2
Udgave nummer1. udgave
Sider (fra-til)516-514
Antal sider9
ISSN0105-4848
StatusUdgivet - apr. 2010

Emneord

  • didaktik
  • Geografi
  • Klimaundervisning

Citationsformater