Abstract
Kun de færreste kliniske uddannelsessteder har de fornødne faciliteter til at gennemføre klinisk undervisning i emnet. Formålet er at etablere klinisk undervisning i radiografuddannelsens ultralydslaboratorium for herigennem at sikre at studerende opnår det læringsudbytte som studieordningen foreskriver.
Udvikling og afholdelse af nyt klinisk forløb i UL. Den kliniske undervisning er tilrettelagt så der skabes mulighed for, at den studerende opnår viden, færdigheder og kompetencer i forhold til den specifikke kliniske praksis. Ved at vi vælger eksemplariske undersøgelser som bliver udført af sonografer på enkelte afdelinger, og de studerende får mulighed for at træne de enkelte undersøgelser, kan de opnå færdigheder og kompetencer inden for de specifikke undersøgelser. VI forventer at det er forsvarligt at afvikle den kliniske undervisning i UL i billeddiagnostisk læringscenter, dette vil vi måle på de studerendes erhvervede læringsudbytte i forhold til de læringsudbytter der er opstillet i studieordningen.
Udvikling og afholdelse af nyt klinisk forløb i UL. Den kliniske undervisning er tilrettelagt så der skabes mulighed for, at den studerende opnår viden, færdigheder og kompetencer i forhold til den specifikke kliniske praksis. Ved at vi vælger eksemplariske undersøgelser som bliver udført af sonografer på enkelte afdelinger, og de studerende får mulighed for at træne de enkelte undersøgelser, kan de opnå færdigheder og kompetencer inden for de specifikke undersøgelser. VI forventer at det er forsvarligt at afvikle den kliniske undervisning i UL i billeddiagnostisk læringscenter, dette vil vi måle på de studerendes erhvervede læringsudbytte i forhold til de læringsudbytter der er opstillet i studieordningen.
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Antal sider | 10 |
|---|---|
| Status | Udgivet - 2012 |