Klinisk vejledning og pædagogisk kompetence i professionsuddannelser

Helle Brøbecher (Redaktør), Ulla Refstrup Mulbjerg (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review

Abstract

Bogen Klinisk vejledning og pædagogisk kompetence i professionsuddannelser udspringer af det øgede fokus på den kliniske uddannelse i de sundhedsfaglige professionsuddannelser, og de krav der er formuleret i bekendtgørelsen om uddannelse af kliniske vejledere. Bogen indeholder en grundig introduktion til centrale pædagogiske temaområder, teorier og begreber, der har betydning for læring i klinisk praksis. Den gennemgående intention er at skabe en teoretisk bagggrund og belyse den betydning, det har at integrere denne forståelse i tilrettelæggelsen af rammer og vilkår for de studerendes læring i den kliniske uddannelse. Klinisk vejledning og pædagogisk kompetence belyses ud fra et flerfagligt perspektiv, hvilket afspejles i både redaktørernes og forfatternes uddannelsesmæssige baggrund.
OriginalsprogDansk
ForlagMunksgaard
Udgave2.
Antal sider284
ISBN (Trykt)978-87-628-0917-8
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • klinisk vejledning
  • pædagogik
  • vejledning

Citationsformater