Kliniske vejledere og teoretiske undervisere bygger bro imellem teori og praksis i bachelorvejledningen: Projekt Klinisk dygtighed - makkerpar i bachelorvejledningen

Tina Kramer, Karin Larsen, Malene Holmgaard Møller, Cathrine Sand Nielsen, Lisbeth Lunde Frederiksen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Med henblik på at styrke sygeplejestuderendes parathed til arbejdslivet blev aktionsforskningsprojektet “Klinisk dygtighed – vejledning i en klinisk forankret og alternativt struktureret bachelorperiode” udviklet. Hensigten i projektet er at facilitere brobygning mellem uddannelse og profession, med særskilt fokus på den sidste del af sygeplejerskeuddannelsen (1)
Denne artikel sætter fokus på, hvordan styrkelse af samarbejdet mellem kliniske vejledere og teoretiske undervisere kan være med til at bygge bro imellem teori og praktik for de studerende i bachelorprojektet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind33
Udgave nummer2
Sider (fra-til)4-8
Antal sider5
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - 2022

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • bachelorprojekt
  • klinisk vejleder
  • makkerpar
  • overgang fra uddannelse til profession
  • sygeplejerskeuddannelse

Citationsformater