Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet fokuserer på destinationsbranding og brandidentiteten i Frederikshavn Kommune. I 2013 blev Skagen, Frederikshavn og Sæby sammenlagt under ét Destination Management Organisation (DMO). Vores forståelse af Godt Købmandskab er værdiskabelse for Frederikshavn Kommunes økonomi gennem den gode turistoplevelse. Tidligere studier viser, at turistaktørernes enighed om destinationens brandidentitet fører til en stærkere brand, bedre turistoplevelse og større omsætning. Med udgangspunktet i brandidentitet og sense of placeteori, anvender vi en kvalitativ undersøgelse af 20 større turistaktører i tre byer, Skagen, Frederikshavn og Sæby, samt analyse af relevante markedsføringsmaterialer. Formålet er at undersøge aktørernes og DMO’ens italesættelse af destinationens brandidentitet. Resultaterne peger på mangelfuldt samarbejde og fælles brandidentitet mellem de tre byer, som resulterer i uudnyttet potentiale for effektiv co-branding og Godt Købmandskab. Praktiske implikationer for Frederikshavn Kommune og andre destinationer i Danmark er præsenteret.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Godt Købmandskab i det 21. århundrede |
Redaktører | Kenneth Holm Cortsen, Michael Fast |
Antal sider | 23 |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | dec. 2020 |
Sider | 275-297 |
Kapitel | 10 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7210-722-6 |
Status | Udgivet - dec. 2020 |
Navn | ExCITe-serien |
---|---|
Nummer | 11 |
ISSN | 2245-3121 |
Emneord
- Erhvervsliv, handel og økonomi
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Netværksskabelse og brandidentitet i en fusioneret destination
Grauslund, D. (Projektleder) & Hammershøy, A. (Projektleder)
01/01/19 → 30/12/20
Projekter: Projekt › Forskning
Fil