Kognition, pædagogik og læring - turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Lise Bjerg Mølgaard, Frans Ørsted Andersen, Tine Wåst

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I artiklen beskrives baggrunden for de mange nye, såkaldte turboforløb hvor man i afgrænsede perioder og miljøer forsøger at sætte tryk på udvalgte børn og unges læring og udvikling. Vi ser også på nogle af de teoretiske afsæt, fx Dwecks mindset-perspektiv og Wahlgrens transfer, som det er relevant at inddrage. Turboforløbene er konkrete aktuelle eksempler på, hvordan man i dag forbinder kognition og pædagogik.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer10
BogserieKognition og Pædagogik
Vol/bind26
Udgave nummer101
Sider (fra-til)70-75
Antal sider6
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 2016
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater