Projekter pr. år
Abstract
Det er en vedvarende udfordring for professionsuddannelser at skabe meningsfulde sammenhænge i veksel-uddannelser, hvor kundskabsindholdet er heterogent og trækker på forskellige videnskabelige discipliner. Med afsæt i kohærensbegrebet diskuterer artiklen, hvordan professionsuddannelser kan styrke de studerendes professionelle udvikling ved at arbejde med uddannelsessammenhæng. Artiklens perspektiv er, at kompleksiteten i professionsuddannelserne ikke kan eller bør ophæves; i stedet skal uddannelsen bringe forskellighederne respektfuldt i samspil og derigennem understøtte de studerendes egen skabelse af mening i de modsætningsfyldte sammenhænge.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 19 |
Udgave nummer | 36 |
Sider (fra-til) | 6-15 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 2446-0273 |
DOI | |
Status | Udgivet - 15 aug. 2023 |
Emneord
- professionsuddannelser
- professionsidentitet
- kohærensforskning
- professionel identitet
Projekter
- 1 Afsluttet
-
ProBe: Professional Belonging in education and work
Glavind, J. (Projektleder), Noer, V. R. (Projektdeltager), Iskov, T. (Projektleder), Beck, A. (Projektdeltager), Bang-Kristjansen, S. (Projektdeltager) & Hohwü, L. (Projektleder)
01/09/22 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 2 Foredrag eller oplæg
-
Sammenhæng i uddannelse
Iskov, T. (Oplægsholder)
14 jun. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil -
Uddannelser med mening og sammenhæng
Iskov, T. (Oplægsholder)
26 okt. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg