Kommentar til pædagogiske koder og deres praksismodalitet

Martin Bayer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debat

    Abstract

    Gennem sit arbejde som lærer, forsker og siden som Karls Mannheim-professor på Institut of Education, University London, var Basil Bernstein (1924-2000) gennem mere end 40 år optaget af studier af social lighed og retfærdighed og arbejde for et uddannelsessystem, der gav muligheder for alle børn og unge uanset deres sociale og kulturelle baggrund. Hans teori ogm odeller om pædagogik, pædagogiske koder, curricullum, magt og kontrol har gennem årtier inspireret videnskabelige studier verden over. Det skyldes ikke mindst teorien om pædagogiske koder og den klassiske artikel, "Pædagogiske koder og deres praksismodalitet".
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)96-99
    Antal sider4
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - maj 2018

    Citationsformater