Kommunernes arbejde med sundhedsfremme og bæredygtig udvikling i relation til folkeskolen: en spørgeskemaundersøgelse på kommunalt niveau

Lone Lindegard Nordin, Katrine Dahl Madsen, Tanja Thinggaard Andersen, Venka Simovska

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    Denne rapport præsenterer en landsdækkende undersøgelse af kommunernes arbejde med sundhedsfremme og bæredygtig udvikling i relation til folkeskolen. Undersøgelsen er udført i efteråret 2013 i Forskningscenter for sundhedsfremmende bæredygtig skoleudvikling ved DPU, Aarhus Universitet. Formålet med undersøgelsen er at få et overblik over hvordan danske kommuner arbejder med sundhedsfremme og bæredygtig udvikling i relation til folkeskolen. Herved bidrager undersøgelsen til forskningscentrets overordnede forskningsmål: Hvordan sundhedsfremme og bæredygtig udvikling tolkes og formes som praksisser i skolen, og hvilke forhold, der kan understøtte dette arbejde? Undersøgelsen danner desuden udgangspunkt for et case studie, der skal give et dybere indblik i, hvordan en række udvalgte danske kommuner arbejder med sundhedsfremme og bæredygtig udvikling i folkeskolen
    OriginalsprogDansk
    ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet
    StatusUdgivet - jan. 2014

    Emneord

    • Education for Sustainable Development
    • Folkeskole
    • Grundskole
    • Sundhedspædagogik
    • Uddannelsespolitik
    • health education
    • health promotion
    • municipalities
    • schools
    • survey

    Citationsformater