Abstract
KOMMUNIKATION OG PRÆSENTATIONSTEKNIK er et centralt område FOR DE FINANSIELLE UDDANNELSER, og som færdiguddannet er det vigtigt at vide, hvordan man kommunikerer og præsenterer over for bestemte personer eller grupper og i bestemte situationer – både internt eller eksternt. Bogen giver derfor et indblik i de grundlæggende teorier og teknikker, der tilsammen gør læseren i stand til at kommunikere tydeligt og levere velstrukturerede præsentationer med gennemslagskraft til sin målgruppe.
Bogen er skrevet med særligt henblik på studerende på de finansielle uddannelser og har derfor mange konkrete og praksisnære eksempler fra denne sektor. Bogen rummer tre dele:
DEL 1 – KOMMUNIKATION: om klassisk kommunikationsteori i finansielt perspektiv
DEL 2 – PRÆSENTATION: om planlægningen af kommunikation samt afsender og modtager
DEL 3 – TEKNIK: om visualisering, storytelling, formidling af tal samt skriftlig og digital kommunikation.
Bogen er skrevet med særligt henblik på studerende på de finansielle uddannelser og har derfor mange konkrete og praksisnære eksempler fra denne sektor. Bogen rummer tre dele:
DEL 1 – KOMMUNIKATION: om klassisk kommunikationsteori i finansielt perspektiv
DEL 2 – PRÆSENTATION: om planlægningen af kommunikation samt afsender og modtager
DEL 3 – TEKNIK: om visualisering, storytelling, formidling af tal samt skriftlig og digital kommunikation.
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Forlag | Djøf Forlag |
|---|---|
| Antal sider | 231 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-574-5888-6 |
| ISBN (Elektronisk) | 978-87-574-5889-3 |
| Status | Udgivet - 5 jul. 2024 |