Abstract
Tværorganisatorisk samarbejde kan være med til at kvalificere den enkelte skoles udvikling på baggrund af læreres kompetenceløft. I dette kapitel belyses, hvordan tre skoler samarbejder konkret om, hvorledes individuel kompetenceudvikling kan indgå i organisatorisk udvikling. De enkelte skoler har udviklet modeller for organisatorisk implementering af kompetenceudvikling, og eksempler herfra viser samarbejder i styringskæden i form af teamsamarbejde samt dialog mellem leder og medarbejder i indledning, undervejs og til slut i den enkelte lærers kompetenceforløb. Skolerne har mødtes for at udfordre valg af modeller og bagved liggende antagelser om god undervisning og den gode lærer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionelle læringssamarbejder : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser |
Redaktører | Henriette Duch |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 87-99 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 9788772340487 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Uddannelse, professioner og erhverv
Presse/Medier
-
Flere veje til at sætte viden fra diplomuddannelsen i spil
07/01/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie