Kompetenceløft internt og på tværs af erhvervsskoler

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Tværorganisatorisk samarbejde kan være med til at kvalificere den enkelte skoles udvikling på baggrund af læreres kompetenceløft. I dette kapitel belyses, hvordan tre skoler samarbejder konkret om, hvorledes individuel kompetenceudvikling kan indgå i organisatorisk udvikling. De enkelte skoler har udviklet modeller for organisatorisk implementering af kompetenceudvikling, og eksempler herfra viser samarbejder i styringskæden i form af teamsamarbejde samt dialog mellem leder og medarbejder i indledning, undervejs og til slut i den enkelte lærers kompetenceforløb. Skolerne har mødtes for at udfordre valg af modeller og bagved liggende antagelser om god undervisning og den gode lærer.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionelle læringssamarbejder : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser
RedaktørerHenriette Duch
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2021
Sider87-99
Kapitel7
ISBN (Trykt)9788772340487
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater