Abstract
STEM-akronymet har gjort sit indtog på den uddannelsespolitiske dagsorden, både internationalt og nationalt, og der er en samfundsmæssig ambition om¬ STEM-faglig uddannelse til flere børn og unge. Men hvordan ambitionen nås, er ikke rammesat, og derfor er der ingen garantier for, at samfundets STEM-ambition realiseres.
Ph.d.-afhandlingen handler om, hvordan STEM-faglighed kan forstås, og hvordan det er muligt for et team af lærere i grundskolen at tilrettelægge, gennemføre og evaluere kompetenceorienteret STEM-undervisning.
Ph.d.-afhandlingen handler om, hvordan STEM-faglighed kan forstås, og hvordan det er muligt for et team af lærere i grundskolen at tilrettelægge, gennemføre og evaluere kompetenceorienteret STEM-undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | DPU, Aarhus Universitet |
---|---|
Antal sider | 273 |
Status | Udgivet - maj 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Matematikundervisning
- Naturfagsundervisning
- STEM