Kompetenceorienteret STEM-undervisning: Ph.d.-afhandling

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

258 Downloads (Pure)

Abstract

STEM-akronymet har gjort sit indtog på den uddannelsespolitiske dagsorden, både internationalt og nationalt, og der er en samfundsmæssig ambition om¬ STEM-faglig uddannelse til flere børn og unge. Men hvordan ambitionen nås, er ikke rammesat, og derfor er der ingen garantier for, at samfundets STEM-ambition realiseres.
Ph.d.-afhandlingen handler om, hvordan STEM-faglighed kan forstås, og hvordan det er muligt for et team af lærere i grundskolen at tilrettelægge, gennemføre og evaluere kompetenceorienteret STEM-undervisning.
OriginalsprogDansk
ForlagDPU, Aarhus Universitet
Antal sider273
StatusUdgivet - maj 2024

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Matematikundervisning
  • Naturfagsundervisning
  • STEM

Citationsformater