Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid: To forskellige forståelser af tid som ressource

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    I dette kapitel vil denne kulturelle ide om, at tid er penge, blive undersøgt nærmere, og det vil jeg gøre ved at se på, hvordan folkeskolelærernes tid oversættes til penge, og hvad den måde, det sker på betyder for folkeskolelærernes arbejde. Konkret vil jeg undersøge, hvordan en ny arbejdstidslov (lov 409) transformerede måden at forstå lærernes tid på.
    OriginalsprogDansk
    TitelTid til Velfærd : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
    RedaktørerNana Vaaben, Mie Plotnikof
    Antal sider26
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdatojan. 2019
    Sider183-208
    Kapitel9
    ISBN (Trykt)978-87-412-7253-5
    StatusUdgivet - jan. 2019

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • arbejdstid
    • folkeskoler
    • konflikt
    • lærere
    • styring af det sociale område
    • tid

    Citationsformater