Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid: To forskellige forståelser af tid som ressource

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I dette kapitel vil denne kulturelle ide om, at tid er penge, blive undersøgt nærmere, og det vil jeg gøre ved at se på, hvordan folkeskolelærernes tid oversættes til penge, og hvad den måde, det sker på betyder for folkeskolelærernes arbejde. Konkret vil jeg undersøge, hvordan en ny arbejdstidslov (lov 409) transformerede måden at forstå lærernes tid på.
OriginalsprogDansk
TitelTid til Velfærd : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
RedaktørerNana Vaaben, Mie Plotnikof
Antal sider26
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdatojan. 2019
Sider183-208
Kapitel9
ISBN (Trykt)978-87-412-7253-5
StatusUdgivet - jan. 2019

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • arbejdstid
  • folkeskoler
  • konflikt
  • lærere
  • styring af det sociale område
  • tid

Citationsformater