Projekter pr. år
Abstract
I artiklen søger vi at give et bidrag til en faglig viden og analytisk tilgang, der kan bruges i refleksionen over hvordan børn gives deltagelsesmuligheder i børnehavens hverdagsliv, aktiviteter og fællesskaber. Konkret sætter vi fokus på et hverdagsfænomen som de fleste vil kende til, nemlig konflikter blandt børn, og uoverensstemmelser mellem børn og pædagoger. Situationer fra hverdagens samspil fortælles, analyseres og fortolkes med henblik på at overveje, hvad der kan tænkes at fremme eller hæmme børns deltagelsesmuligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Andet | Videncenter for socialpædagogik og socialt arbejdes hjemmeside |
Antal sider | 28 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- pædagogisk arbejde
- fællesskaber
- konflikter
- praksisfællesskab
- faglig refleksion
- dagtilbud
- eksklusion
- inklusion
Projekter
- 1 Afsluttet