Projekter pr. år
Abstract
I artiklen sættes fokus på et velkendt fænomen fra hverdagen i pædagogiske daginstitutioner, nemlig konflikter blandt børn og uoverensstemmelser mellem børn og pædagoger. Ud fra en teoretisk forståelse af inkluderende pædagogik og med inspiration fra kulturanalytisk teori undersøges en række fortællinger fra institutionslivets hverdag. Vi konstruerer og diskuterer en hverdagsforståelse af konflikter, der viser sig at skabe forhindringer for en inkluderende praksis. Vi argumenterer for at en inkluderende pædagogik har brug for en fagligt nuanceret forståelse af konflikter og vi giver vores bud på hvordan hverdagens konflikter kan overvejes i et inkluderende perspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Gjallerhorn |
Udgave nummer | 14 |
Sider (fra-til) | 26 - 36 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1604-4894 |
Status | Udgivet - 2011 |
Projekter
- 1 Afsluttet