Abstract
Midtvejsrapport for projektet kontekstforståelser i læreruddannelsen. Projektet rummer en undersøgelse af hvilke forståelser af kontekst i pædagogisk-didaktisk sammenhæng, der henholdsvist 'tilbydes' og udvikles i læreruddannelsen. Projektet baserer sig på tidligere undersøgelser af institutionsbetingede marginaliseringsmekanismer i velfærdsinstitutionerne, som har peget på nødvendigheden af at arbejde med professioners kontekstforståelser i pædagagogisk-didaktisk sammenhæng i relation til udsathed og udsatte børn.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Kontekstforståelser i læreruddannelsen |
Antal sider | 63 |
Publikationsdato | 25 jan. 2012 |
Sider | 1-63 |
Status | Udgivet - 25 jan. 2012 |
Emneord
- pædagogisk arbejde
- folkeskolen
- pædagogisk iagttagelse
- udsatte unge
- eksklusion
- inklusion