Kontekstforståelser i læreruddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

4 Downloads (Pure)

Abstract

Midtvejsrapport for projektet kontekstforståelser i læreruddannelsen. Projektet rummer en undersøgelse af hvilke forståelser af kontekst i pædagogisk-didaktisk sammenhæng, der henholdsvist 'tilbydes' og udvikles i læreruddannelsen. Projektet baserer sig på tidligere undersøgelser af institutionsbetingede marginaliseringsmekanismer i velfærdsinstitutionerne, som har peget på nødvendigheden af at arbejde med professioners kontekstforståelser i pædagagogisk-didaktisk sammenhæng i relation til udsathed og udsatte børn.
OriginalsprogDansk
TitelKontekstforståelser i læreruddannelsen
Antal sider63
Publikationsdato25 jan. 2012
Sider1-63
StatusUdgivet - 25 jan. 2012

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen
  • pædagogisk iagttagelse
  • udsatte unge
  • eksklusion
  • inklusion

Citationsformater