Kortlægning af professionshøjskolernes videncentre: – og hvordan de understøtter og medvirker til udvikling og formidling af viden til grund- og videreuddannelser inden for det almenpædagogiske område

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    6 Downloads (Pure)

    Abstract

    Kortlægningen er lavet på bestilling fra BUPL og er en kvantitativ undersøgelse af, hvordan professionshøjskolernes videncentre medvirker til udvikling og formidling af viden til grund- og videreuddannelser indenfor det almenpædagogiske område.
    Undersøgelsen falder i to dele. Første del består af en kortlægning af professionshøjskolernes videncentre og har til hensigt at give en aktuel oversigt over videnscentre, som beskæftiger sig med det almenpædagogiske område.
    Anden del af projektet sætter fokus på videncentrenes vidensproduktion og indeholder en gennemgang af de inkluderede videncentres projekter. Med fokus på de projekter, der falder inden for det almenpædagogiske område, kigges på projekternes faglige indehold, hvordan resultaterne formidles og i hvilken grad grund- og videreuddannelserne er inddraget.
    OriginalsprogDansk
    ForlagTeori og Metodecentret, Professionshøjskolen UCC
    Antal sider54
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • pædagoguddannelsen

    Citationsformater