Kreativ programmering med børn: resultater fra forskningsprojektet Code'n'Learn

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Formålet med artiklen er at synliggøre, hvordan lærere og pædagoger kan arbejde med programmering i et kreativt eksperimenterende læringsmiljø, således at de på trods af begrænset viden om og færdigheder med programmering kan bringe teknologien i anvendelse.
I artiklen fremlægges resultaterne fra forskningsprojekt Code'n'Learn, og som resultat heraf et læringsdesign og en række anbefalinger, som er udviklet i samarbejde med praksisfeltet.
Det er hensigten, at lærere og pædagoger gennem artiklen kan få indblik i et perspektiv på programmering i pædagogisk praksis, og finde inspiration og anbefalinger til selv at udfolde dette område.
I projektet tages der afsæt i lærere og pædagogers arbejde i skole og SFO med børn i alderen 8-12 år.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind79
Udgave nummer2
Sider (fra-til)30-40
Antal sider11
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 3 maj 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Medier, kommunikation og sprog

Citationsformater