Krisen i økonomi & journalistik

Roger Buch (Redaktør), Mette Verner (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Abstract

På sjette år kæmper Danmark, Europa og den globale økonomi med krise, og der er kun få tegn på fremgang. Der er tale om en række sammenhængende kriser: Flere regeringers gælds-og finansieringskrise; boblen på boligmarkedet brast; væksten blev væk - og meget mere. Økonomistoffet er vokset kraftigt i mediebilledet over den seneste 20 år. Fra at være isoleret i bestemte medier eller specielle tillæg i enkelte dagblade er økonomi blevet en del af den almindelige nyhedsstrøm. Medierne er i de seneste år blevet bebrejdet for at have været ukritiske før krisen og til gengæld siden hen at forstærke krisen med en endeløs række af historier om konkurser og andre underganghistoirer. Hvad er der galt med mediernes dækning af krisen og økonomi i det hele taget? Hvilke tendenser overdramatiseres, negligeres eller fejlfortolkes? Er det i virkeligheden andre aktører, som forårsager problemerne? Hvordan kommer vi ud af krisen? Hvordan kan økonomisk journalistik blive bedre?
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAjour
Antal sider250
ISBN (Trykt)9788792816764
ISBN (Elektronisk)9788792816771
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Medier, kommunikation og sprog

Citationsformater