Krisen som ny begyndelse: et essay om sundhedskrisers pædagogiske potentiale

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen diskuterer bl.a. om der gennem den aktuelle coronakrises nedlukninger kan identificeres et pædagogiseringspotentiale, hvor krisen fortæller os, at børn længes efter deres institutioner og vil møde frem med en større institutionsmotivation end før krisen. Eller om der snarere kan identificeres et afpædagogiseringspotentiale, hvor krisen tværtimod fortæller os, at børn sagtens kan have et fornuftigt og lærerigt hverdagsliv uden fysisk at være i dagtilbud eller skole.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Udgave nummer2
Sider (fra-til)95-108
Antal sider14
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • corona
  • forhindringer
  • kriser

Citationsformater