Kristendom som historie og kulturarv i religionsundervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kristendommens status i grundskolens religionsundervisning er omstridt i Danmark, og i det følgende vil der gives bud på følgende spørgsmål: Hvilken status skal kristendommen have i skolens sekulære fag kristendomskundskab, hvilke virknings- og kulturhistoriske grunde kan der være til at prioritere kristendommen højt i undervisningen, og hvordan kan man som ikke-forkyndende religionslærer pleje refleksiv omgang med den normativitet, kristendommen indeholder?
OriginalsprogDansk
TitelBestand og bevægelse : Religionsundervisning og religionspædagogik
RedaktørerInger Toftgaard Barrett, Marlene Printz Jellesen, Bo Digernes Stokholm
Antal sider13
ForlagEksistensen
Publikationsdato2021
Udgave2
Sider35-47
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-410-0801-1
StatusUdgivet - 2021

Citationsformater