Abstract
I dette kapitel præsenteres dele af den forskning, der i dag findes omkring kroppens og bevægelsens betydning for læring. Desuden vil kapitlet se nærmere på, hvorledes krop og bevægelse er i spil i udeskole, og hvordan dette samspil kan have en gunstig effekt på elevernes læringsudbytte. De beskrevne faktorer ved bevægelse, der direkte og indirekte påvirker læring, er samlet i en figur for at give et visuelt overblik, og endelig eksemplificeres den teoretiske viden til udeskole gennem praksisfortællinger fra et besøg i 6. klasse på en nordjysk skole.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Udeskole i teori og praksis |
| Redaktører | Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald |
| Antal sider | 8 |
| Udgivelsessted | Frederikshavn |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 3 aug. 2020 |
| Sider | 181-188 |
| Kapitel | 12 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7234-019-7 |
| Status | Udgivet - 3 aug. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- Skoler, fag og institutioner
- Pædagoger
- udeskole
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning
- bevægelse