Kroppen med i udeskole

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I dette kapitel præsenteres dele af den forskning, der i dag findes omkring kroppens og bevægelsens betydning for læring. Desuden vil kapitlet se nærmere på, hvorledes krop og bevægelse er i spil i udeskole, og hvordan dette samspil kan have en gunstig effekt på elevernes læringsudbytte. De beskrevne faktorer ved bevægelse, der direkte og indirekte påvirker læring, er samlet i en figur for at give et visuelt overblik, og endelig eksemplificeres den teoretiske viden til udeskole gennem praksisfortællinger fra et besøg i 6. klasse på en nordjysk skole.
OriginalsprogDansk
TitelUdeskole i teori og praksis
RedaktørerJørgen Bærenholdt, Marianne Hald
Antal sider8
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato3 aug. 2020
Sider181-188
Kapitel12
ISBN (Trykt)978-87-7234-019-7
StatusUdgivet - 3 aug. 2020

Emneord

  • Børn og unge
  • Skoler, fag og institutioner
  • Pædagoger
  • udeskole
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bevægelse

Citationsformater