TY - RPRT
T1 - KULT-projektet - følgeforskningens resultater og anbefalinger
AU - Thorhauge, Sally
AU - Christensen, Mette Nørregaard
PY - 2018/5/17
Y1 - 2018/5/17
N2 - Følgeforskningens undersøgelse fokuserer på KULT-deltagernes - museer, kunstnere og pædagogers - samarbejde om at udvikle og gennemføre lærings- og oplevelsesforløb for førskolebørn. Blandt andet undersøges, hvordan partnerne oplevede barrierer og potentialer i samarbejdet. Partnerne brugte sommerfuglemodellen som skabelon for tilrettelæggelsen af deres forløb, dvs. et før-under-efter design som skulle sikre sammenhæng mellem aktiviteterne på børnenes egen institution før og efter det forløb, som de oplevede på museet eller sammen med kunstneren. Undersøgelsen har desuden fokus på samarbejdspartnernes oplevelse af børnenes udbytte af forløbet. Her inddrages Generic Learning Outcomes eller GLO-modellen som ramme for analysen af mangfoldigheden af børnenesudbytte.
AB - Følgeforskningens undersøgelse fokuserer på KULT-deltagernes - museer, kunstnere og pædagogers - samarbejde om at udvikle og gennemføre lærings- og oplevelsesforløb for førskolebørn. Blandt andet undersøges, hvordan partnerne oplevede barrierer og potentialer i samarbejdet. Partnerne brugte sommerfuglemodellen som skabelon for tilrettelæggelsen af deres forløb, dvs. et før-under-efter design som skulle sikre sammenhæng mellem aktiviteterne på børnenes egen institution før og efter det forløb, som de oplevede på museet eller sammen med kunstneren. Undersøgelsen har desuden fokus på samarbejdspartnernes oplevelse af børnenes udbytte af forløbet. Her inddrages Generic Learning Outcomes eller GLO-modellen som ramme for analysen af mangfoldigheden af børnenesudbytte.
M3 - Rapport
BT - KULT-projektet - følgeforskningens resultater og anbefalinger
PB - Nationalt Videncenter for Historie- og Kulturarvsformidling
ER -