TY - JOUR
T1 - Kulturel, etnisk og religiøs betydningsdannelse på pædagogstudiet i Sydhavnen –
T2 - – om in- og eksklusionsprocesser i forhold til kulturel, etnisk og religiøs diversitet på KSS.
AU - Dejgaard, Christoffer
AU - Hansen, Hanne
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - I et igangværende kvalitativt projekt baseret på analyser af interview, undersøger vi de komplekse, flerstemmige, ambivalente måder hvorpå kulturelle, etniske og religiøse markører sættes i spil i studielivets in- og eksklusionsprocesser blandt de studerende på pædagogstudiet. Hvordan spiller etnicitet, kultur og religion med i de studerendes faglige og sociale studieliv? Ud fra et social konstruktionistisk/poststrukturalistisk perspektiv undersøger vi de in- og ekskluderende processer der udspiller sig i de studerendes fortællinger om studiet, sig selv og de andre som studerende samt i mødet med underviserne og seminariets sociale og faglige arenaer?
AB - I et igangværende kvalitativt projekt baseret på analyser af interview, undersøger vi de komplekse, flerstemmige, ambivalente måder hvorpå kulturelle, etniske og religiøse markører sættes i spil i studielivets in- og eksklusionsprocesser blandt de studerende på pædagogstudiet. Hvordan spiller etnicitet, kultur og religion med i de studerendes faglige og sociale studieliv? Ud fra et social konstruktionistisk/poststrukturalistisk perspektiv undersøger vi de in- og ekskluderende processer der udspiller sig i de studerendes fortællinger om studiet, sig selv og de andre som studerende samt i mødet med underviserne og seminariets sociale og faglige arenaer?
M3 - Tidsskriftsartikel
SN - 1603-3280
VL - 10
JO - AGORA - tidsskrift for forskning, udvikling og idéudveksling i professioner.
JF - AGORA - tidsskrift for forskning, udvikling og idéudveksling i professioner.
ER -