Kulturel, etnisk og religiøs betydningsdannelse på pædagogstudiet i Sydhavnen –: – om in- og eksklusionsprocesser i forhold til kulturel, etnisk og religiøs diversitet på KSS.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    I et igangværende kvalitativt projekt baseret på analyser af interview, undersøger vi de komplekse, flerstemmige, ambivalente måder hvorpå kulturelle, etniske og religiøse markører sættes i spil i studielivets in- og eksklusionsprocesser blandt de studerende på pædagogstudiet. Hvordan spiller etnicitet, kultur og religion med i de studerendes faglige og sociale studieliv? Ud fra et social konstruktionistisk/poststrukturalistisk perspektiv undersøger vi de in- og ekskluderende processer der udspiller sig i de studerendes fortællinger om studiet, sig selv og de andre som studerende samt i mødet med underviserne og seminariets sociale og faglige arenaer?
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftAGORA - tidsskrift for forskning, udvikling og idéudveksling i professioner.
    Vol/bind10
    Antal sider15
    ISSN1603-3280
    StatusUdgivet - 2007

    Citationsformater