Projekter pr. år
Abstract
Lektor og ph.d.-studerende Torben Næsby inddrager i sin artikel en større søgning i forskningslitteraturen for at få afklaret kvalitetsbegreber og definitioner på dagtilbudsområdet.
Han peger på, at der ikke kan findes kausale relationer mellem betingelser og effekter. Artiklen giver en oversigt over både kvalitet af interaktioner og kvalitet af relationer, og denargumenterer for, at pædagogerne skal holde fokus begge steder for at kunne løfte kvaliteten i dagtilbuddet. (PAIDEIA nr. 04 | 2012:6)
Han peger på, at der ikke kan findes kausale relationer mellem betingelser og effekter. Artiklen giver en oversigt over både kvalitet af interaktioner og kvalitet af relationer, og denargumenterer for, at pædagogerne skal holde fokus begge steder for at kunne løfte kvaliteten i dagtilbuddet. (PAIDEIA nr. 04 | 2012:6)
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Paideia |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 38-50 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 1904-9633 |
Status | Udgivet - nov. 2012 |
Emneord
- pædagogisk arbejde
- forskningsoversigt
- kvalitet i dagtilbud
- leg og læring
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Kvalitet i dagtilbud. Ph.d.-projekt.
Næsby, T. (Projektdeltager)
01/01/12 → 31/12/14
Projekter: Projekt › Forskning
Fil