Kvalitet i dagtilbud - hvad ved vi?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Lektor og ph.d.-studerende Torben Næsby inddrager i sin artikel en større søgning i forskningslitteraturen for at få afklaret kvalitetsbegreber og definitioner på dagtilbudsområdet.
Han peger på, at der ikke kan findes kausale relationer mellem betingelser og effekter. Artiklen giver en oversigt over både kvalitet af interaktioner og kvalitet af relationer, og denargumenterer for, at pædagogerne skal holde fokus begge steder for at kunne løfte kvaliteten i dagtilbuddet. (PAIDEIA nr. 04 | 2012:6)
OriginalsprogDansk
TidsskriftPaideia
Udgave nummer4
Sider (fra-til)38-50
Antal sider13
ISSN1904-9633
StatusUdgivet - nov. 2012

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • forskningsoversigt
  • kvalitet i dagtilbud
  • leg og læring

Citationsformater